بررسی خروج شرکت سامسونگ و ال جی از ایران
نوشته شده توسط : emami

بعد از خروج شرکت سامسونگ و ال جی از ایران چه اتفاقی برای مصرف کنندگان این برند می افتد؟ آیا میتوان جایگزین مناسبی انتخاب نمود؟! در ادامه این مقاله به سوالات ذکر شده پاسخ خواهیم داد. بیشتر بخوانید

تولید کنندگان لوازم الکترونیکی بعد از فروش محصولات خود، مسئولیت هایی در قبال مشتریان دارند که جهت حفظ اصول مشتری مداری موظف به رعایت قوانین زیر میباشند:

1: تامین قطعات فابریک برای خدمات پس از فروش.

2: ارتباط با مشتری و پرسش، جهت جلب رضایت مشتری از خرید تا مصرف

3: ارائه خدمات بهینه در زمان گارانتی

در ایران هنگام حضور برندهای الجی و سامسونگ، محصولات سامسونگ توسط شرکت سام سرویس و محصولات ال جی توسط شرکت گلدایران گارانتی میشدند، اما با خروج شرکت های مذکور آیا سام سرویس و گلدیران مسئولیت قطعات و خدمات را عهده دار خواهند بود؟

اردیبهشت سال 1399 بود که خبرگزاری ها از جمع آوری تابلوهای سامسونگ و ال جی در فروشگاه های ایران خبر دادند و مسئولان با حرف های ضد و نقیض در نهایت خروج این دو برند را قبول کردند، اما لازم به ذکر است که این شرکت های کره ای به شدت از خروج خود ناراضی بودند، چونکه در سالیان گذشته با فروش زیاد و طرفدارهایی که در ایران جمع کرده بودند راغببه ترک این بازار جذاب نبودند، اما با تحریم های زورگویانه آمریکا مجبور به این امر شدند.

بنده معتقدم که با خروج این دو برند فضا برای شرکت های داخلی و گردش مالی در کشور ایران بیشتر خواهد شد و از این حیث یک نگاه مثبت اندیشی به قضایا داریم.

 

بعد از خروج سامسونگ خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات به عهده کدام شرکت میباشد؟
بعد از خروج، سامسونگ بیانیه ای داد که قصد آن جلب رضایت طرفداران و مصرف کنندگان این برند بود، اما در حقیقت این بیانیه یک شوی تبلیغاتی بود، چون با اوضاع تحریم ها کاری از دست کره ای ها بر نمی آمد.

در ایران هم به دلیل اینکه خط تولید همچنان برقرار بود محصولات سام را جایگزین سامسونگ نمودند و همان شرکت سام سرویس پشتیبانی آن را عهده دار شد.

اما بعد از خروج سامسونگ از ایران، خدمات پس از فروش و تامین قطعات برای محصولات این برند با اوضاع تحریم های امروزه کمی دشوار شده است، اما لازم به ذکر است که مجموعه ای به نام آی پی امداد در قالب تعمیرگاه مجاز مرکزی خدمات لوازم خانگی سامسونگ با شفاف سازی هزینه ها، تامین قطعات و ارائه خدمات بهینه توانسته است این معضل را در زمینه تعمیرات لوازم خانگی این برند تا حدودی حل نماید تا مصرف کنندگان این برند بعد از اتمام گارانتی دچار سردر گمی نشوند و با اطمینان خاطر مشکلات لوازم خانگی سامسونگ را به شرکت آی پی امداد واگذار نمایند.

لازم به ذکر است که بعد از خروج سامسونگ از ایران، علاوه بر اینکه قیمت محصولات افزایش پیدا نمود، هزینه تعمیرات و قطعات آن نیز افزایش چشمگیری داشت، که در نهایت با نارضایتی مصرف کنندگان مواجه شد.

 همچین شما می توانید این اجناس را به یک سمساری خوب بفروشید. برای ورود به سایت کلیک کنید

بعد از خروج ال جی خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات به عهده کدام شرکت است؟
بعد از خروج ال جی از ایران و اتفاقات مشابهی که برای سامسونگ افتاد و در بالا توضیح دادیم، خط تولید محصولات جی پلاس جایگزین برند ال جی شد و در نهایت خدمات پس از فروش را عهده دار شدند، اما لازم به ذکر است که با خروج الجی مشکلات تامین قطعات و افزایش قیمت هزینه خدمات مشهود است.

مجموعه آی پی امداد با شفاف سازی هزینه ها، تامین قعات و ارائه خدمات بهینه در قالب تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی ال جی در تهران توانسته است تا حدودی این معضلات را حل نماید.

 

نتیجه گیری

طبق گفته مسولان در اتحادیه، سامسونگ و ال جی فقط 2 سال خست که در حال تبلیغ میباشند و عملا فروش محصولات با خط تولید در داخل کشور میباشد که با تحریم ظالمانه آمریکا و همکاری کره ای ها با آن ها، ایران به مانند همیشه جهت سربلندی کشور و مردم، خط تولید جی پلاس و سام را ادامه داد.

این اتفاق میتواند نوید راه اندازی اقتصادی در کشور باشد و برندهای داخلی بازار بهتری نسبت به قبل داشته باشند، اما اگر از این فرصت استفاده نکنیم طبیعتا ضرری جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: